Customer Experience Technologie

Veel organisaties worstelen met de vraag hoe je de juiste technologie kiest om de customer experience te verbeteren. Er is een stortvloed aan applicaties en technologieën over organisaties heen gespoeld. Variërend van Internet of Things, Virtual Reality, Augmented Reality, Chatbots, Voice, en niet te vergeten Artificial Intelligence. Allemaal kunnen ze bijdragen aan een betere customer experience. De grote vraag is hoe gebruik je deze technologieën zodanig dat de klant als ook de organisatie hier blij van wordt? En hoe zorg je dat medewerkers betrokken blijven?

 

Mogelijk gemaakt door onze kennispartners

deloitte-digital
copernica
Marc Verkuijl
Senior Manager CX Deloitte

De doorbraak van CRM viel rond de eeuwwisseling samen met de opkomst van het internet. Net zoals de internet bubbel toen barstte faalden in die tijd ook vele, vaak technologie-gedreven, CRM initiatieven. De focus verschoof van CRM naar CX, met meer focus op klantbeleving waarbij technologie overigens een zeer belangrijke ‘enabler’ bleef en blijft.

Vandaag de dag kennen we een exponentiele groei in technologische innovaties. Daarbij ook een palet aan technologische oplossingen die geënt zijn op de klantbeleving. Maar wat zijn nu belangrijkste innovaties voor 2022? En hoe zorgen we nu dat deze ook daadwerkelijk met succes bijdragen aan verbetering van de klantbeleving én de doelstellingen van de organisatie?

Tijdens deze key note staan we stil bij een selectie van de belangrijkste technologieën voor 2022. Maar nog belangrijker bespreken we overwegingen en aandachtspunten om deze technologie ook echt voor ons te laten werken.

hans-luyckx
Hans Luyckx
Operationeel directeur bij IJsfontein

Bij IJsfontein werken we aan projecten met doelstellingen variërend van bewustwording en training tot educatief entertainment, altijd met een focus op spelend leren. Het varieert van een serious game, een trainingstool voor medewerkers, interactieve opstellingen en apps voor musea of een cross-platform digitale methode voor het basisonderwijs.

De kern van elk project is altijd de beleving van de gebruiker, oftewel de customer experience. Dat doen we door een veilige omgeving te creëren waarin de gebruiker zelf kan experimenteren en vanuit zijn eigen kracht op zoek gaat naar de oplossing! Elk project is anders en hier passen we onze werkwijze, strategie en het team op aan. Tijdens deze sessie nemen we je mee in onze methodiek, hoe we komen tot de kern van de vraag en dit door vertalen naar een optimale CX. Hier kunnen CX experts van leren…

15.00 - 15.15 uur

Middagbreak

Even tijd om je e-mail te checken of voor een korte yoga/meditatiesessie

Danny Dijkzeul
Customer Success Manager bij Copernica

Het automatiseren van klantcontact helpt je bedrijfsvoering schaalbaar te houden. Tegelijkertijd wil je voorkomen dat klanten zich als nummer behandeld voelen. Aan de hand van deze presentatie leer je concreet meer over:

• De gevaren van het automatiseren van klantcontact;
• De momenten waarop je service-e-mails kunt inzetten voor commerciële doeleinden;
• De manieren waarop je marketingautomation kunt inzetten om goede reviews te stimuleren en slechte reviews te voorkomen.

Tijdens de presentatie bespreken we een praktijkcasus van Bungalows.nl. We laten je stap voor stap zien hoe zij hun reviewscores op Google, Kiyoh en Trustpilot verdubbelden door middel van marketingautomation. De campagne won recentelijk de Beste E-mailcampagne Award 2020.

Bart Meerdink
Bart Meerdink
Managing partner bij Beeckestijn Business School

In de laatste 15 minuten krijg je de kans om vragen te stellen aan deze doorgewinterde Customer Experience experts. Een unieke mogelijkheid om hele specifieke vragen te stellen over technologische uitdagingen waar je nu mee worstelt.