CX in de praktijk: Masterclass & Award Cases

We starten deze estafette met een masterclass en niet zomaar eentje…
Een masterclass van 45 minuten, waarbij we laten zien hoe je jouw organisatie inricht om impactvolle customer experiences te realiseren. Verrassend veel nieuwe inzichten over het anders inrichten van je organisatie. Door een slimme en eenvoudige opzet kan klantenergie gaan stromen. Door een klantenergieke organisatie neer te zetten kan iedere organisatie, ook B2B en non-profit, klanten en medewerkers gelukkiger maken.

Daarna volgen er drie presentaties van praktijkcases door de genomineerden voor de Customer Experience strategie Professional (van Beeckestijn Business School) van het Jaar. Deze praktijkcases dienen echt concrete resultaten op te leveren voor klanten en voor de organisatie een positieve business case opleveren. De genomineerden worden beoordeeld door een vakjury. Ook jij als publiek krijgt de kans om mee te beslissen wie de winnaar wordt, die aan het eind van deze sessie wordt bekendgemaakt.

 

Mogelijk gemaakt door  onze kennispartner

beeckestijn
jean-pierre-thomassen
Jean Pierre Thomassen
Service Excellence Consultant & B2B marketing lecturer

Tijdens deze masterclass neemt Jean Pierre je mee in de laatste trends en ontwikkelingen op CX en hoe je deze op een pragmatische wijze kunt integreren in jouw organisatie. Customer experience is allang niet meer van marketing of communicatie alleen, het is van de hele organisatie.

Om succesvol te zijn in CX moet de gehele organisatie op de juiste wijze met elkaar zijn verbonden. Hoe organiseer je een integrale CX-aanpak en kun je tegelijkertijd de snel veranderende klantbehoefte bijhouden? Door een klant-energieke organisatie te worden.
Dit zijn organisaties die energie uit klantfeedback weten te winnen en hiermee medewerkers inspireren, meer tevreden klanten genereren en toekomstbestendig ondernemen. Aan de hand van een stroomschema wordt duidelijk hoe klanten jouw organisatie positief kunnen laden en je CX succesvol kunt realiseren.

Dirk Stevens
Customer Success Manager bij Kinly
Waarom technologie in deze technologische wereld niet belangrijk is

Kinly is een globale top 3 speler in video-communicatie. Wij bedienen de top van het Enterprise segment, educatie en overheid. Wij zorgen dat zaken doorgaan, ongeacht de locatie van mensen. De kansen op de markt nemen net als het aantal concurrenten hand over hand toe. Hoe maken wij het verschil? Door niet over technologie te praten maar over mensen en processen. Iedereen kan technologie verkopen, maar bij Kinly vinden we dat ondergeschikt aan waar het echt over gaat. Mensen, en hun ‘job-to-be-done’. Dit verhaal gaat in op de klantreis van Enterprise klanten van hun eerste contact tot onboarding en beantwoordt de vraag waarom technologie niet belangrijk is in deze technologische wereld.

14.35 - 14.50 uur

Middagbreak

Even tijd om je e-mail te checken of voor een korte yoga/meditatiesessie

Fedosja van der Lee
Digitaal Strateeg bij Perplex Digital
Sprakeloos, verwonderd, verbluft; de klant staat perplex

Bij Perplex werken we voor veel verschillende klanten. Ik heb onderzocht wat er nodig is om voor deze klanten te mogen blijven werken. Met andere woorden; hoe zorgen wij ervoor dat ze, nu en in de toekomst, blijven kiezen voor Perplex als strategisch digitaal partner. Ik heb Perplex geanalyseerd, Perplex’ers om input gevraagd, klanten 1-op-1 gesproken en heel veel (nieuwe) inzichten opgedaan. De strategie die ik heb uitgewerkt richt zich op het versterken van de merkbeleving, het toevoegen van processen in de samenwerking en het verankeren van de relatie met onze klanten.

Rutger Gerritsen
Head of Innovation & Marketing IQVIA Nederland
Buiten winnen is binnen beginnen

Het Nederlandse zorglandschap verandert ingrijpend. Dit houdt in dat onze klanten (oa fabrikanten van innovatieve geneesmiddelen, medische technologie en ziekenhuizen) mee moeten in die verandering. Om hen daarbij zo optimaal mogelijk te ondersteunen, moeten wij als IQVIA ook veranderen. Na uitgebreid marktonderzoek hebben de belangrijkste klanten duidelijke behoeften en verwachtingen geuit: IQVIA moet de relatie met haar klanten opnieuw uitvinden door zich te positioneren als strategisch healthcare partner. Hierin speelt consistente klantbeleving een essentiële rol. Tijdens deze presentatie neem ik je mee in de aanpak en strategie. Vertel ik jou over het resultaat en deel ik de belangrijkste lessons learned.

De genomineerden worden beoordeeld door onze vakjury. Ook het online publiek krijgt de kans om mee te beslissen wie de winnaar wordt.

Bekendmaking winnaar en vraaggesprek met genomineerden.