Customer Experience in de Goede Doelen &  Fondsenwerving

 

Mogelijk gemaakt door onze kennispartner

M.I.C.
Egbert Jan van Bel
Egbert Jan van Bel
Gastheer

Als gastheer van CX in Goede Doelen & Fondsenwerving daagt Egbert Jan de sprekers uit hun CX-ervaringen te delen. Leren van wat goed gaat, maar ook van elkaars fouten. Beseffen dat juist customer experience steeds belangrijker wordt in de werving en behoud van donateurs. Egbert Jan laat je ervaren wat de drie belangrijkste CX-trends zijn waar elke goede doelen organisatie nu al mee te maken heeft.

Ronald Schouten
Team manager Brand Activation & Events

Ook voor corona was het al belangrijk om met een evenement verwachtingen van en beleving voor bezoekers te maximaliseren. De enige manier om dit goed te kunnen doen is door de behoefte van je doelgroep te kennen en deze mee te nemen in alle facetten van je evenement. Van concept tot deelnemerscommunicatie.
Corona heeft er voor gezorgd dat we op een andere manier naar evenementen moeten kijken om de bezoeker te geven waar hij/zij om vraagt.
De 'Hartstocht' is het alternatief voor de jaarlijkse 11strandentocht. Met behulp van customer journeys wordt het verhaal verteld van het evenement en wordt de beleving van de bezoeker in aanloop naar en op de dag zelf gemaximaliseerd.

Paul Feldbrugge
Teamlead Samenloop & Mobiele Betrokkenheid

In de zomer van 2019 heeft KWF met 8 Samenlopen lokale projecten gefinancieerd met geld dat door de Samenlopen zelf opgehaald werd.
Vanuit de samenleving zijn er meer dan 50 projecten ingediend en uiteindelijk 26 toegekend, gemiddeld dus 4 per evenement.
Naast het aangevraagde bedrag stelde KWF ook €500,- beschikbaar als publieksprijs. Deze prijs ging naar het project met de meeste stemmen.
Deelnemers, bezoekers, vrienden en familie, iedereen kon een stem uitbrengen, via mobiele journeys. En wat er toen gebeurde….

We vertellen over deze mobiele journeys en inspireren je over de mogelijkheden.

Machteld Papegaaij
Machteld Papegaaij
Manager Voorpret

In maart 2020 is de wereld veranderd. En voor een langere periode dan we toen hadden kunnen bedenken. We zagen dat mensen afleiding gingen zoeken, andere prioriteiten gingen stellen. Hoe kun je daar als organisatie mee omgaan, hoe zorg je dat je kanalen elkaar daarin versterken?

We zagen groei in kijkers van Beleef de Lente (1,8 miljoen unieke bezoekers), van de cursussen, van MijnVogeltuin, van onze nieuwsbrief en van ons ledental.
Hoe gingen we om met die nieuwe aanwas? Hoe bind je ze? Wat zouden we nu anders doen?

James Dodkins
James Dodkins
Oprichter Rockstar CX

Een virtuele keynote-uitvoering die je NOOIT zult vergeten door de #1 Customer Experience Influencer uit het Verenigd Koninkrijk, werelds Rockstar CX guru. Met zijn virtuoze Rockperformance neemt James ons mee in zijn wereld en laat aan de hand van zijn eigen ervaringen als Rockstar zien, hoe je als Fondsen werver geweldige klantervaringen kunt bieden die leiden tot het beter vasthouden van donateurs.

Egbert Jan van Bel
Egbert Jan van Bel
Gastheer

Tijdens deze sessie is er ruimte voor het stellen van vragen.