Presentaties genomineerden CX Award 2019

De Customer Experience Professional van Jaar wordt gekozen op basis van een actueel, concreet en praktisch plan op het gebied van customer experience en customer relationship management (CRM). Tijdens deze sessie hoor je de drie presentaties over de plannen van de genomineerden.

Karin Heeren
Senior Communicatieadviseur bij Stedin
Nominatie CX Award

Ruim 2,2 miljoen klanten rekenen op Stedin om de huizen te verwarmen en het licht te laten branden. In de toekomst moet dat op een schonere manier. Stedin draagt daar onder andere aan bij door het aanbieden van de slimme meter. Maar klanten kiezen niet zomaar voor dit product, wat voor velen verre van een must have is. Terwijl de netbeheerder de plicht heeft om elektriciteits- en gasmeters die afgekeurd zijn, te vervangen. Hoe kan monopolist Stedin CEM inzetten zodat haar ‘onvrijwillige’ klanten met een afgekeurde meter kiezen voor de slimme meter? En hoe kan Stedin haar klanten hierbij laten ervaren dat zij duurzaamheid, betaalbaarheid en dicht bij de klant staan belangrijk vindt? Karin Heeren licht deze complexe uitdaging graag toe in haar presentatie!

Tamara Savelkoels
Product Marketeer Eindhoven356
Nominatie CX Award

Citymarketingorganisatie Eindhoven365 is in 2012 gestart; samen met de gemeente, ondernemers, creatieve instellingen en andere betrokkenen is een heldere strategie bepaald voor een merkbeleid en -beleving voor de stad. Doel is om in 2020 een vaste plek te bemachtigen in de top 10 van meest innovatieve regio’s van de wereld. Tamara Savelkoels heeft een plan gemaakt over hoe ze de doelgroep 'City Explorers' direct aan Eindhoven kunnen laten denken bij het begin van hun klantreis. Deze 'City Explorers' groep bestaat voornamelijk uit vrouwen tussen de 25 tot 40 jaar, waarbij al snel duidelijk werd dat een goedkope vliegticket belangrijk is, maar dat er andere inzichten zijn om deze creatieve doelgroep aan zich te binden. Dus als je meer wilt weten over het hoe & waarom van de deelname aan de Milan Designweek, vertelt Tamara er graag meer over.

Jenneke Smit-Banting
Customer Insights Consultant bij Schiphol Group
Nominatie CX Award

Voor Schiphol is het belang van Millennials als huidige en toekomstige passagiers aanzienlijk. Deze reiziger heeft echter duidelijk andere wensen en behoeftes dan de generaties voor hun. Daarom heeft Jenneke Smit-Banting uitgebreid onderzoek naar deze doelgroep gedaan. Met behulp van een combinatie van onderzoeksmethoden zoals deskresearch, trendanalyse, een eigen Facebook community en diverse kwalitatieve technieken is deze klantgroep in kaart gebracht en is gekeken hoe Schiphol haar merkbeloftes waar kan maken voor deze kritische reizigers. In haar presentatie vertelt Jenneke meer over specifieke Millennial 'drempels' en 'insights' zoals hun grote behoefte aan beleving en om offline te zijn. Kom tijdens haar presentatie meer te weten over wat Schiphol de komende jaren kan doen om deze doelgroep aan zich te binden.