Optimaliseren van de Customer Journey in het openbaar vervoer (OV)

In 15 jaar tijd heeft Translink een unieke situatie in Nederland gecreëerd. Alle OV-reizigers kunnen met alle vervoersmiddelen en alle vervoerders reizen en gebruikmaken van een enkel betaalmiddel: de OV-chipkaart (waarvan er ruim 14 miljoen in omloop zijn). Hiervan is bijna de helft een anonieme kaart, terwijl maar 12% van deze groep om principiële redenen een anonieme kaart heeft. Dat betekent dat de rest andere beweegredenen en behoeften heeft.

Milou onderzoekt wat dié behoeften zijn en wil hierin voor Translink het verschil maken. Zij stelt dat inzicht in reizigersbehoeften randvoorwaardelijk is voor succesvolle introductie van nieuwe betaaloplossingen in het OV en Translink als knooppunt in dit betalingsverkeer.

Milou is genomineerd voor de award ‘Customer Experience Professional van Jaar 2018

Parallelsessie 1
Locatie: Podium 8 Tijd: 10:20 - 10:55 Milou van Hagen Milou van Hagen